DualBooting
Results 1 to 10 of 10

Thread: DualBooting

  1. #1

    DualBooting

    I am going to boot XP Pro, but what version of Linux should I use?

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Memphis, TN
    Posts
    3,747
    Any damn version you want

    Just make sure you have XP installed first before you install *nix
    =

  3. #3

    RE: Any damn version

    Heh, ok. Any ideas on space alotment? I have 40 gig HD. :-/

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2003
    Posts
    217
    The version of linux that you use does not make a difference if you use XP, 2000 or whatever.

  5. #5
    Banned
    Join Date
    Apr 2003
    Posts
    3,839
    if you mean What version can you dual boot ..if im not mistaken you can boot ever version with XP ...if you ask what is the best version i've searched the forums for you and came up with these ...

    http://www.antionline.com/showthread...+linux+version
    http://www.antionline.com/showthread...+linux+version
    http://www.antionline.com/showthread...+linux+version
    http://www.antionline.com/showthread...+linux+version

    if you would like to look through the search yourself

    http://www.antionline.com/search.php...=&pagenumber=5

    and for the space ..depend which one youre gonna use most ...to download applications and such ..i'd say 20/20 is pretty good

    edit: im preatty sure you know this but if you want to download a linux version www.linuxiso.org is the place

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Posts
    156
    like cheyenne said, whatever you want.

    I'm not sure what linux skill level is, but Mandrake and RedHat seem to be popular among the new users.

    i'm not sure if the system you're dual-booting is a laptop or tower, but if you can, put the OSes on seperate drives. Not only do you give each OS more space, but I think you'll see a small performance difference by using 2 drives. Granted you have the extra hard drive and space for it. If not 2 partitions would work.

    I actually run both solutions. My Dell desktop is dual-booted with Windows 2000 Pro and RedHat 7.3 (yeah...yeah...yeah, I need to upgrade ) each on their own drive. My laptop is triple-booted with XP Pro, RedHat 9 (soon to be either Debian, BSD or Slack) and Windows 2000 Pro, that's all on ONE 40GB hdd. Granted the laptop is a 2.08Ghz machine and the desktop is 1.5, but I do notice a difference between the system with two hdd for the OSes and the laptop.

    just my $.02 for free
    t.e.k.n.o.

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Memphis, TN
    Posts
    3,747
    If your planning on using the XP OS more than the *nix then I'd allocate 30gb to XP and 10 to *nix, if your gonna be using both pretty frequently then split it in half. 20/20
    =

  8. #8
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2003
    Posts
    500
    You shall no longer take things at second or third hand,
    nor look through the eyes of the dead...You shall listen to all
    sides and filter them for your self.
    -Walt Whitman-

  9. #9
    Senior Member IKnowNot's Avatar
    Join Date
    Jan 2003
    Posts
    792
    If you are going to use just one hard drive I think Mandrake is the way to go. I use Red Hat. But I always suggest using a separate hard drive if possible.

    Windows / Linux dual boot with two drives ( I know, I'm shameless )

    With two hard drives, it does not matter what version, just what boot loader is used.

    All have their strong points, Red Hat and Mandrake are easier ( IMHO ) to maintain ( they use RPMs )
    " And maddest of all, to see life as it is and not as it should be" --Miguel Cervantes

  10. #10
    Member
    Join Date
    May 2003
    Posts
    42
    I think it depends how much knowledge u have about linux, If beginner go for the ones like redhat and mandrake.

    Cheers
    antisecurityboy

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •